June 29 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Bram Vermeer - WaarBenJij.nu June 29 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Bram Vermeer - WaarBenJij.nu

June 29

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

04 Juli 2006 | Tsjechische Republiek, Praag

Hoi hoi!!!

Op dit moment ben ik voor de derde dag op rij op reis door Tsjechie, voor mijn onderzoek welteverstaan. Degenen die dachten dat ik jullie jaloers ging maken met allerlei ‘hot spots’, don’t worry.. Tremosna, Stribro en vandaag Chomutov zijn niet in de reisgidsen te vinden..zelfs niet in de Tsjechische heb ik het idee..

De reis gaat per trein en dat betekent dat er voor een afstand van 147 km ongeveer 2,5 uur reistijd staat en dan heb ik het over de ‘snel’trein.. voor liefhebbers van treinen een must voor alle gewone mensen een ramp!

Niettemin kom ik er toch weer telkens; met gemiddeld acht keer wakker worden per rit. Het doel van de reis, niet geheel onbelangrijk om te vermelden, is dat ik interviews heb met de financieel directeur van een groot Tsjechisch bedrijf en die lopen tot nu toe, om een toepasselijke beeldspraak te gebruiken, als een trein!

Wanneer ik dan thuiskom na zo een dag en ik voel me een geroosterd kippetje (het is 30 graden en ik ga natuurlijk in pak) dan bekruipt me toch het gevoel dat het gesprek van een klein uurtje alles waard is.

Voor de ladies even een ‘leuk’ tussendoortje; vandaag op de terugreis zat de hele trein vol met bouwvakkers. Om jullie lekker te maken; het waren van die gebronsde, ongewassen mannen met de blik van een stoeptegel.. kortom ultiem genieten voor de romantici..En als ze dan na twee biertjes gaan zingen en alles wat beweegt en voorbij loopt in de kont knijpen.. prima aflevering voor ‘All you need is love’!

Nu heb ik morgen voorlopig mijn laatste trip en het weekend is dan ook echt welkom. Op het programma staan; voetbal met bier, bier zonder voetbal en alleen bier. Wat een land! In de super is het bier goedkoper dan water.. terwijl iemand mij ooit vertelde dat bier voor het allergrootste deel uit water bestaat (had die idioot gelezen op het etiket)! Er gaat iets fout in deze redenering; ik ga nu even een veldtest uitvoeren om al deze onzin te vergeten!

Ciao!

  • 04 Juli 2006 - 09:42

    Nick:

    En brammie,

    al een idee wat je ons volgend weekend gaat laten zien behalve je stamkroeg?

    mzzls Nick

  • 06 Juli 2006 - 19:21

    Marieke:

    Ja Bram, misschien weer al die mooie bezienswaardigheden die we met pap en mam bekeken, daar raakte je toen ook niet over uitgepraat....(uhm...misschien nu wel een reisgidsje voor je meenemen?)....xx

  • 07 Juli 2006 - 11:08

    Suzanne:

    heeey Bram! hoe is het?? je komt al bijna naar huis he?? kun je van alles vertellen(als iemand er naar wil luisteren dan;)) ik heb nu ook vakantie, en volgende week gaan we naar Kroatie:):):):):):):):):):):) joepie, lekker zwemmen en snorkelen!!:) ik heb er echt zin in:) helaas legt mam een leuk blad weg voor de vakantie:( nou ja, kan ik het daar lezen!! groetjes van suzanne

  • 09 Juli 2006 - 11:14

    Ton:

    Hoi bram, zo te lezen heb je het nog aardig naar je zin daar in Tjechie, fijn om te horen dat de interviews goed verlopen,weet je zeker dat je in de trein hebt gezeten en niet in de tram?op welke datum kom je weer richting huis? , ik lees dit hopelijkde volgende keer wel!
    Chaamse nieuwtjes:A.M is vorige week geslaagd voor verzorgende, Bert heeft de keuring voor de luchtmacht goed doorstaan,maar helaas was zijn conditie niet op peil, hij is nu volop aan het trainen, Jennes vertrekt volgende week voor een summercourse van 31/2 week naar amerika,
    Loes heeft verkering met Maikel, en ik heb helaas af moeten haken voor de vierdaagse van Nijmegen
    groeten A.M , Bert, Jennes,
    loes en Ton

  • 15 Juli 2006 - 19:22

    Gerrit En Marijke:

    Hoi Bram,

    Proficiat met je verjaardag! Best druk leven daar tussen al dat bierdrinken door. Succes met alles en een fijne vakantie! Leuke web-site trouwens.
    Groetjes,

    Gerrit, Marijke en Violet

  • 16 Juli 2006 - 10:25

    Ton:

    Bram nog van harte gefliciteerd met je verjaardag

    groetjes AM,Bert,Jenny,Loes en Ton

  • 21 Juli 2006 - 15:24

    Kim:

    Hi Brammos! Hoe is ie? Heb je een leuke verjaardag gehad? Ik heb tijdens de loveparade veel aan je gedacht ;)
    Tot snel!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Hoiii!!! De komende maanden kun je op deze website alles over mijn avonturen in Praag lezen. Ik loop stage op de afdeling Wholesale Banking van ING Bank (www.ing.cz). ING is gevestigd in Praag 5, nabij metrostation Andel. Zelf woon ik in Praag 1 in de buurt van de rivier. Praag is een hele mooie oude stad, metr prachtige gebouwen. Voor iedereen een aanrader om te zien. En ik ben hier, dus 1+1=... Haha..

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 6440

Voorgaande reizen:

28 Januari 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: